Per februari 2022 is RVC Nederland verantwoordelijk voor de taxi-afhandeling van taxi’s op de taxistrook op het voorterrein van Eindhoven Airport. Deze opdracht is ons gegund na een openbare aanbestedingsprocedure van Eindhoven Airport. Wij hebben een specifiek systeem ontwikkelt voor sturing van de voertuigcapaciteit en beheer van de kwaliteit van rituitvoering.
Voor de taxi-bereikbaarheid van Eindhoven Airport kunnen taxi’s zich via ons melden voor toegang tot het voorterrein van Eindhoven Airport waar de taxistrook zich bevindt. Wij verzorgen binnen onze opdracht de afhandeling van:
In de basis zijn wij verantwoordelijk voor:
Heb je vragen, problemen of opmerkingen? Tijdens de openingstijden van de luchthaven is onze klantenservice voor taxibedrijven en chauffeurs telefonisch bereikbaar op het nummer +31 (0) 88 80 600.
Aan de taxi’s en chauffeurs van een vooraf bestelde/gereserveerde rit worden geen kwaliteitseisen gesteld. De passagier van Eindhoven Airport heeft immers zelf kunnen kiezen en koos voor jou!
In dit geval kun jij jouw klanten ophalen vlak voor de luchthaven wanneer ze Uit de terminal komen.Dat is de professionele service die wij in onze branche willen leveren! Recht voor de deur, op en vaste plaats op het voorterrein van de luchthaven, aangeduid via de wayfinding op de luchthaven.
Je betaalt hiervoor eenmalige inschrijfkosten en daarna een vergoeding die oploopt als je langer gebruik maakt van het voorterrein. De luchthaven wil namelijk zo min mogelijk voertuigen op het voorterrein hebben voor een nette en rustige uitstraling. Voor meer informatie over de tarieven ga naar tarieven onderaan.
Let op: het afzetten van passagiers op het voorterrein is expliciet niet toegestaan. Daarvoor kun je de kiss&ridede P1 parkeergarage van de luchthaven gebruiken.
Voor de opstapmarkt heeft Eindhoven Airport een opstapstrook, vlakbij de uitgang van het terminal gebouw aangelegd. Bij de wachtstrook is een moderne droogloop met zonnepanelen geplaatst. Er is plek voor 7 voertuigen tegelijkertijd. Het is de luchthaven aangelegen om altijd voldoende capaciteit beschikbaar te hebben voor de passagiers. Om die capaciteit te sturen hebben wij een digitale wachtrij en digitale buffer ontwikkelt via een app. Je meldt je aan voor deze wachtrij en op basis van first in first out worden de beschikbare (gekomen) plekken op het voorterrein aangeboden aan de eerst wachtende. Die krijgt enkele minuten de tijd om deze plek te accepteren of afwijzen. Na de verstreken tijd wordt de beschikbare plek aan de volgende in de rij aangeboden.Heb je een plek geaccepteerd dan krijg je 20 minuten de tijd om je te melden bij de speedgate voor de taxistrook op het voorterrein van de luchthaven. Deze gaat op basis van kentekenherkenning open.
De luchthaven koos voor het open marktprincipe. Hierdoor kan elk zelfstandig taxichauffeur of taxibedrijf zich aanmelden voor uitvoering van de taxiritten. Om goede kwaliteit van taxivervoer te borgen heeft de luchthaven kwaliteitseisen en spelregels gesteld aan chauffeurs en hun voertuigen. Voldoet de aanmelder aan de kwaliteitseisen en is hij akkoord met de spelregels dan krijgen zijn taxi’s toegang tot de luchthaven.
Om je in te schrijven betaal je eenmalige inschrijfkosten, een eenmalige vergoeding voor de autorisatie per taxi, een jaarlijkse vergoeding en een tarief per keer. Voor meer informatie over de tarieven en staffelkortingen ga naar tarieven
Tariefstelling 2023 | ||||
Eenmalige inschrijfkosten |
Jaarlijkse administratiekosten |
Mutatiekosten per kenteken |
Mutatiekosten per bezoek | |
Opstap markt | € 150,00 | € 150,00 | € 2,50 | € 6,00 per keer |
Besteld vervoer ophalen | € 75,00 | n.v.t | € 2,50 | € 3,50 per half Uur |
Kortingsstaffel opstap markt | 0-100 transacties | 101-250 transacties | 251-500 transacties | > 500 transacties |
% korting op factuur | n.v.t | 8% | 12,50% | 20% |
WMO (mindervalide vervoer) | Tarief voor ophalen/afzetten WMO vervoer €3,50 tot maximaal 15 minuten aanwezigheid tussen de slagbomen |
Voor WMO passagiers geldt een uitzondering op de regel. Ten behoeve van het vervoer van rolstoel gebonden passagiers mag zowel ophalen als afzetten op de taxistrook van Eindhoven Airport. Daarvoor wordt enkel €3,50 per keer dat de taxi op het voorterrein komt, in rekening gebracht. De rolstoelbus mag maximaal 15 minuten op het voorterrein verblijven.
De luchthavenindustrie gebruikt daarvoor de volgende toetsing die wij ook toepassen om in aanmerking te komen voor deze uitzondering:
Passagiers hebben zich met het aanschaffen van hun vliegticket bij de luchthaven gemeld onder de volgende iata codes: WCHC of WCHS
WCHC: passagiers die niet kunnen lopen, die zich alleen met behulp van een rolstoel of vergelijkbaar hulpmiddel kunnen verplaatsen en die continu assistentie nodig hebben, vanaf het moment van aankomst op de luchthaven tot aan het plaatsnemen op de vliegtuigstoel, inclusief op speciale stoelen voor hun omstandigheden.
WCHS: passagiers die hulp nodig hebben bij traplopen, die een rolstoel of ander hulpmiddel nodig hebben voor verplaatsing van het vliegtuig naar de terminal, in de terminal of tussen de aankomst en vertrekpunt van de luchthaven, maar die zichzelf kunnen behelpen in het vliegtuig.
Voor de afhandeling van passagiers die reizen onder bovenstaande codes van/naar de luchthaven is een rolstoelbus noodzakelijk.
Overige gebruikers met recht op WMO vervoer kunnen gebruik maken van de Kiss&Ride in de P1 parkeerfaciliteit. Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.
Op het voorterrein van de luchthaven zijn laadpalen aanwezig. Deze kunnen met iedere gangbare laadpaalpas of druppel gebruikt worden tegen de tariefstelling aldaar. De taxi kan, zodra hij toegang heeft tot de opstelplaats op het voorterrein, laden aan de overzijde van de opstelstrook. Chauffeurs dienen onderling hun positie in de rij te monitoren/regelen. Het staat passagiers nog steeds vrij een willekeurige taxi te kiezen.
De luchthaven en wij hebben een set kwaliteitseisen en spelregels opgesteld. Enkele belangrijke regels zijn:
Om toe te zien op de kwalitatieve uitvoering hiervan kunnen wij en de luchthaven onaangekondigd controles uitvoeren. Daaraan dient men ten alle tijden mee te werken.
Onderdeel van de kwaliteitscontrole zijn ook mysteryvisits. Daarbij worden, onaangekondigd, passagiers ingeschakeld om gebruik te maken van de taxidiensten op Eindhoven Airport en hier uitgebreid verslag van te doen aan zowel ons en de luchthaven.
Wil jij jouw gasten netjes, professioneel en dichtbij de voordeur van de luchthaven ophalen of deelnemen in de roulatie voor de opstapmarkt van Eindhoven Airport? Schrijf je dan in via onderstaand formulier.Je ontvangt van ons bericht om een account aan te maken inclusief het
contract ter ondertekening. Je ontvangt bij inschrijving voor de opstapmarkt van ons bericht om een account aan te maken. Wij valideren, wanneer nodig, eerst jouw gegevens conform de gestelde eisen. Bij acceptatie wordt er toegang verleend.
Wij maken gebruik van de qatch app die wij samen met onze softwarepartner ontwikkelt hebben. Het gebruik hiervan is verplicht voor deelname in de opstapmarkt van Eindhoven Airport.